هزینه وکیل طلاق توافقی چقدر است؟

گروه وکلای زندیه با داشتن وکلای مجرب در زمینه طلاق توافقی، بدون نیاز به حضور زوجین و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند که در این قسمت شرایط و اطلاعات لازم در خصوص طلاق توافقی بیان شده است. هزینه وکیل طلاق توافقی به ازای هر یک از زوجین در سال 1403، 4 میلیون تومان می‌ باشد. در ادامه، با جزئیات بیشتری از این موضوع آشنا خواهیم شد. 

هزینه وکیل طلاق توافقی چقدر است
مشاوره
برای آگاهی از خدمات طلاق توافقی کلیک کنید

شرایط لازم برای انجام طلاق توافقی چیست؟

  • بدون حضور زوجین در هیچ مقطع و مرحله از دادرسی تا تصمیم قطعی دادگاه
  • مدت زمان مورد نیار از ابتدا تا صدور رای قطعی تقریبا ۱۰ تا ۳۰ روز کاری می باشد که بسته به اوقات رسیدگی و شلوغی شعبه رسیدگی کننده متغیر است.
  • هزینه وکیل طلاق توافقی به ازای هر وکیل ۴ میلیون تومان است و برای دو وکیل با جمع هزینه ها صفر تا صد ۸ میلیون تومان می باشد .
  • سوال متداول آن است که آیا باید دو وکیل پایه یک در پرونده حضور داشته باشند؟ خیر الزامی در این باره وجود ندارد و ممکن است یکی از طرفین  وکیل نداشته باشد که در این صورت خود شخص باید امور قضایی را انجام دهد.
  • لازم به ذکر است طلاق توافقی در تهران بدون مراجعه زوجین در دادگاه خانواده در مدت تقریبی ۱۰ تا ۳۰ روز کاری توسط دو وکیل پایه یک دادگستری با مبلغ گفته شده انجام می پذیرد.
  • اگر زوجه(زن) حق طلاق و به عبارت صحیح تر وکالت در طلاق داشته باشد یعنی زوج (مرد) حضور نداشته باشد، کل هزینه و حق الوکاله دو وکیل با هم ۸ میلیون تومان می باشد.
مزایای طلاق توافقی عبارتند از سرعت بالا در روند طلاق و عدم نیاز به حضور در دادگاه. نوع طلاق توافقی نوعی طلاق است که در آن زن و شوهر با توافق یکدیگر تصمیم به جدایی می‌گیرند و در مورد تمام مسائل مربوط به طلاق، مانند حضانت فرزندان، نفقه، مهریه و… به توافق می‌رسند.
شرایط لازم برای انجام طلاق توافقی چیست؟

حق الوکاله به ازای هر یک از زوجین

۴ میلیون تومان
دریافت مشاوره حقوقی

انجام کامل پروسه بدون حضور زوجین

بدون نیاز به شرکت در جلسات مشاوره

وکالت توسط ۲ وکیل متخصص پایه یک

مدت زمان انجام کار حدود ۳۰ تا ۵۰ روز کاری

همه چیز درباره هزینه وکیل طلاق توافقی

اطلاعات لازم برای انجام طلاق توافقی

اگر زوج و زوجه جهت اعطای وکالت در انجام طلاق توافقی با هم و با مدارک لازم به دفتر وکالت گروه وکلای زندیه مراجعه کنند کل هزینه های طلاق توافقی تا صدور تصمیم نهایی توسط دادگاه خانواده عیناً مبلغ پیش گفته یعنی ۸ میلیون تومان می‌باشد که در اینصورت مجدداً بیان می‌گردد نیازی به مراجعه حضوری زوجین در هیچ یک از مراحل دادگاه نمی‌باشد. همچنین با وجود سامانه ثنا حتی نیاز به مراجعه حضوری به دفتر وکالت نیز نمی‌باشد و از شهر دیگر نیز می‌توان به راحتی وکالتنامه را به صورت الکترونیک تنظیم نمود.
در مورد طلاق توافقی، علاقه مندان با کلیک بر روی لینک سبز رنگ، با وکلای زندیه تماس حاصل نمایند و در مورد هزینه وکیل طلاق توافقی، مدارک مورد نیاز و مدت زمان لازم برای طلاق توافقی اطلاع پیدا کنند. در صورت وجود سؤال یا ابهام، گروه وکلای زندیه پاسخگوی شما خواهند بود و علاقه‌مندان می‌توانند با تماس از طریق شماره هایی که در سایت قرار داده شده است با دفتر وکالت ارتباط برقرار کنند. همچنین مشاوره تلفنی طلاق توافقی به صورت رایگان می‌باشد‌.
لازم به ذکر است برای ثبت هر نوع طلاق، بدواً می‌بایست دادگاه در این خصوص رأی قطعی صادر نماید تا بعد از آن دفاتر طلاق بتوانند آن را در دفاتر خودثبت کنند و این تصور که زن و شوهر در صورت توافق بدون نیاز به رأی دادگاه می توانند جهت ثبت طلاق به دفاتر طلاق مراجعه کنند اشتباه است و در رویه جاری، امکان‌پذیر نمی‌باشد.
پس از آنکه زوجین برای طلاق به توافق رسیدند، هر دوی آنان یا وکلای آنان حسب مورد با مراجعه به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی یا از طریق سامانه خودکاربری وکلا دادخواست طلاق را ثبت و تقدیم مرجع قضایی (دادگاه خانواده) می‌کنند و پس از ثبت، دادگاه پیامکی مبنی بر تعیین شعبه ارسال می‌دارد؛ که طی کردن مراحل بعدی به منظور تعیین تکلیف حق و حقوق طرفین و نتیجتاً صدور رأی قطعی مستلزم مراجعه به شعبه فوق الذکر است. 

اطلاعات لازم برای انجام طلاق توافقی

طلاق توافقی و پشیمانی هریک از زوجین قبل و پس از صدور رأی طلاق

پس از صدور رأی طلاق توافقی که قانونگذار آن را گواهی عدم امکان سازش نامیده است زوجین مهلت ۳ ماهه دارند که با مراجعه به دفترخانه طلاق، طلاق خود را ثبت نمایند. لازم به ذکر است قبل از آنکه دادگاه اقدام به صدور رأی بنماید؛ چنانچه هریک از زوجین از تصمیم خود عدول کند و اصطلاحاً پشیمان گردند، دادگاه نمی‌تواند رأی را صادر نماید و به عبارتی تا زمان صدور رأی می بایست توافق طرفین جهت طلاق پابرجا باشد. 

همچنین پس از صدور دادنامه طلاق توافقی، اگر زوج (شوهر) از توافق مبنی بر طلاق پشیمان گردد امکان ثبت طلاق توافقی بدون حضور زوج یا وکیل وی (وکیل برای طلاق توافقی) در دفترخانه طلاق امکان پذیر نمی‌باشد، مگر آنکه زوجه (زن) وکالت در طلاق از طرف شوهر داشته باشد (حق طلاق). 

اما در صورت پشیمانی زن پس از صدور دادنامه طلاق توافقی توسط دادگاه خانواده، قانون حمایت از خانواده این اجازه را به زوج داده است که بدون حضور زوجه (زن) طلاق توافقی با گواهی عدم امکان سازش را به ثبت برساند.

در کل، “هزینه وکیل طلاق توافقی” در سال 1403 شامل دو بخش اصلی حق الوکاله وکیل و سایر هزینه های دادرسی است. حق الوکاله وکیل طلاق معمولاً به صورت درصدی از مهریه یا دارایی های زوجین تعیین می شود. استفاده از خدمات وکیل طلاق مزایای متعددی دارد. وکیل طلاق را با توجه به نوع طلاق انتخاب کنید. یک وکیل طلاق بر مراحل اجرای انواع طلاق مسلط است. 

مشخصهطلاق توافقی قبل از صدور دادنامهطلاق توافقی پس از صدور دادنامه
مراحل ثبت طلاقمهلت 3 ماه برای ثبت در دفترخانه طلاقنیاز به حضور یا وکیل زن در دفترخانه طلاق
پشیمانی زوج امکان عدم صدور رأی در صورت انصراف هر زوجامکان ثبت طلاق بدون حضور زوجه با گواهی عدم امکان سازش
نیاز به وکیلنیاز به وکالت برای توقیع طلاق توافقینیاز به وکالت برای ثبت طلاق پس از دادنامه
هزینه‌های قانونی شامل حق الوکاله و سایر هزینه‌های دادرسیشامل حق الوکاله و سایر هزینه‌های دادرسی
مزایای انتخاب وکیلاجتناب از خطاهای قانونی و تسریع در مراحلحمایت حقوقی در مواقع پیچیده و پشیمانی زن

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی چیست؟

  1. عقدنامه یا کپی عقدنامه
  2. شناسنامه هریک از زوجین
  3. کارت ملی و کپی کارت ملی
  4. ثبت نام هریک از زوجین در سامانه ای تحت عنوان سامانه ثنا
وظایف وکیل طلاق همانطور که پیشتر به آنها اشاره شد شامل موارد قابل توجهی می باشند. بهتر است پیش از انتخاب، وظایف وکیل طلاق را به شکل کامل بررسی کرده و با فرآیند کاری او آشنا شوید. 

اگر زوجه از دیگری وکالت در طلاق (حق طلاق) داشته باشد ولی زوج مدارکش را به او تحویل ندهد؛ به هیچ وجه نگران نباشید و مشکلی از این بابت پیش نمی‌آید. اگر عقدنامه را در اختیار ندارید کافی است با مراجعه به دفتر ازدواجی که در آن ازدواج خود را ثبت نموده اید (شماره دفترخانه در قسمت ازدواج شناسنامه شما درج شده است) می‌توانید کپی عقدنامه را تهیه نمایید. اگر زوج وکالت داده باشد (حق طلاق) اما از ثبت نام در سامانه ثنا امتناع می‌کند کار توسط گروه وکلای زندیه انجام می‌شود و از این بابت نیز جای نگرانی نیست.
گروه وکلای زندیه در زمینه طلاق توافقی، حقوق خانواده و پرونده های ناشی از اختلافات خانوادگی به خصوص طلاق، نسبت به مسائل پیش گفته جهت مشاوره و نیز انجام وکالت آگاهی و اطلاع کامل داشته که در این مسیر می‌توانند کمک شایانی به اشخاص مورد نظر نمایند. شایان ذکر است که به اقتضای تجربه و شرافت شغلی مؤکداً بیان می‌داریم که طلاق آخرین تصمیم و راه حل جهت پایان دادن به اختلافات خانوادگی است.
گروه وکلای زندیه با پرونده های کثیری در خصوص انواع دعاوی خانوادگی بالاخص، طلاق توافقی رو به رو بوده  که طرفین بعد از سپری کردن مراحل قانونی و قضائی، از تعجیل در تصمیم خود مبنی بر طلاق ابراز ندامت نموده‌اند. ولی در هرحال اگر زوجین به هر جهت تصمیم قطعی به جدایی از طریق طلاق توافقی گرفتند، بودن وکلای پایه یک دادگستری با تجربه در کنار آنها ضروری می‌نماید که گروه وکلای زندیه این امکان را برای زوجین فراهم نموده است. 

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی چیست؟

سخن پایانی
به طور خلاصه، شرایط طلاق توافقی به کمک وکلای گروه زندیه شامل موارد زیر می شود:
  • بدون حضور زوجین
  • انجام کار حدود ۷ الی ۳۰ روز کاری
  • با توافق طرفین یا داشتن وکالت در طلاق
  • هزینه وکیل طلاق توافقی به ازای هر یک از زوجین در سال 1403، ۴ میلیون تومان

معمولاً پرونده های طلاق بدون داشتن وکیل به سرانجامی نمی‌رسند و خیلی طولانی و طاقت فرساست. وکیل انتخابی شما باید تجربه، تخصص و مهارت بالای کلام داشته باشد تا بتواند تخصص حقوقی خود را در دادگاه به درستی و واضح مطرح کند. از جمله ویژگی های یک وکیل خوب عبارت‌اند از:

  • آگاهی کامل به ماده های قوانین و مقررات طلاق (مواد 1127 تا 1133 قانون مدنی)
  • مشاور و راهنمای خوب و کافی برای صحبت با زوجین و راه حل های مناسب
  • آشنایی و آگاهی کامل به مراحل انواع طلاق های موجود در ایران