مدارک طلاق توافقی

مدارک طلاق توافقی

مدارک طلاق توافقی

مدارک  طلاق توافقی شامل:

1- شناسنامه زوجین
2- کارت ملی طرفین
3- سند ازدواج

4- فرم مراجعه به سامانه تصمیم

مدارک طلاق توافقی شامل شناسنامه وکارت ملی زوجین و سند ازدواج بوده و مراحل ، روند و شرایط آن عبارت است از این که زوجین باید ابتدا در سامانه تصمیم طلاق ثبت نام نموده و سپس از طریق دفات خدمات قضایی به دادگاه خانوده ، دادخواست بدهند.

اگر چه درخواست طلاق، در مواردی تنها راه خروج از بن بست روابط زناشویی است، اما کوشش قانون گذار همواره بر این بوده است تا با حفظ کانون خانواده ، طلاق در غیر موارد ضروری را محدود کند.

از همین رو ، در قانون حمایت خانواده مصوب 1391 با پیش بینی نمودن مشاوره قبل از طلاق، قانون‌گذار درصدد بوده تا با انجام مشاوره و دریافت راه حل های جایگزین، زوجین را از انجام طلاق منصرف نماید.

مدارک طلاق توافقی که به هنگام مراجعه به دادگاه مورد نیاز است، فرم مراجعه به مراکز مشاوره‌ای است که تحت نظر سازمان بهزیستی ارائه خدمت می‌نمایند.

در این جلسات مشاوره ممکن است اختلافات جزئی فیصله پیدا کرده و اختلافات و سوء تفاهمات برطرف شود. به همین منظور ، سامانه ای تحت عنوان سامانه تصمیم طلاق راه اندازی شده است. بر اساس این مقرره، متقاضیان طلاق توافقی، نخست باید به واحدهای مشاوره و مددکاری پیش از طلاق ارجاع شوند تا حتی الامکان دعاوی آنها به صلح و آشتی خاتمه یابد.

مدارک طلاق توافقی و سامانه تصمیم طلاق www.zaman.behzisti.net

براساس قانون حمایت از خانواده 1391 مراکز مشاوره خانواده در سراسر کشور ایجاد شده و متقاضیان طلاق باید قبل از هر اقدامی ابتدا مشخصات خود را در سامانه تصمیم طلاق ثبت کرده و اقدام به اخذ نوبت مشاوره کنند . در واقع رسیدگی قضایی در دادگاه خانواده، بعد از اتمام جلسات مشاوره آغاز می‌شود.

سامانه تصمیم جهت نوبت دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی به پیشنهاد قوه قضائیه، توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است.

جهت دسترسی به این سامانه می‌توانید روی لینک زیر کلیک کرده و به سامانه تصمیم منتقل شوید: www.zaman.behzisti.net

مدارک طلاق توافقی جهت ارائه به وکیل طلاق توافقی در تهران(گروه وکلای زندیه)

 گروه وکلای زندیه با داشتن وکلای مجرب در زمینه طلاق توافقی، بدون نیاز به حضور زوجین و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند که در این قسمت شرایط و اطلاعات لازم در خصوص طلاق توافقی بیان شده است.

مدارک طلاق توافقی و شرایط و اطلاعات لازم برای  انجام طلاق توافقی توسط گروه وکلای زندیه:

  • بدون حضور زوجین در هیچ مقطع و مرحله از دادرسی تا تصمیم قطعی دادگاه
  • مدت زمان مورد نیار از ابتدا تا صدور رای قطعی تقریبا ۱۰ تا ۳۰ روز کاری می باشد که بسته به اوقات رسیدگی و شلوغی شعبه رسیدگی کننده متغیر است.
  • حق الوکاله هر وکیل ۴ میلیون تومان است و برای دو وکیل با جمع هزینه ها صفر تا صد ۸ میلیون تومان می باشد .
  • سوال متداول آن است که آیا باید دو وکیل پایه یک در پرونده حضور داشته باشند؟ خیر الزامی در این باره وجود ندارد و ممکن است یکی از طرفین  وکیل نداشته باشد که در این صورت خود شخص باید امور قضایی را انجام دهد.
  • لازم به ذکر است طلاق توافقی در تهران بدون مراجعه زوجین در دادگاه خانواده در مدت تقریبی ۱۰ تا ۳۰ روز کاری توسط دو وکیل پایه یک دادگستری با مبلغ گفته شده انجام می پذیرد.
  • اگر زوجه(زن) حق طلاق و به عبارت صحیح تر وکالت در طلاق داشته باشد یعنی زوج (مرد) حضور نداشته باشد، کل هزینه و حق الوکاله دو وکیل با هم ۸ میلیون تومان می باشد.
  • اگر زوج و زوجه جهت اعطای وکالت در انجام طلاق توافقی با هم و با مدارک لازم به دفتر وکالت گروه وکلای زندیه مراجعه کنند کل هزینه ها و حق الوکاله تا صدور تصمیم نهایی توسط دادگاه خانواده عیناً مبلغ پیش گفته یعنی ۸ میلیون تومان می‌باشد که در اینصورت مجدداً بیان می‌گردد  نیازی به مراجعه حضوری زوجین در هیچ یک از مراحل دادگاه نمی‌باشد. همچنین با وجود سامانه ثنا حتی نیاز به مراجعه حضوری به دفتر وکالت نیز نمی‌باشد و از شهر دیگر نیز می‌توان به راحتی وکالتنامه را به صورت الکترونیک تنظیم نمود.
  • لازم به ذکر است در مورد طلاق توافقی، علاقه مندان با مراجعه به لینک آبی رنگ می‌توانند از سایر شرایط ، مدارک مورد نیاز و مدت زمان لازم برای طلاق توافقی اطلاع پیدا کنند. همچنین در صورت وجود سؤال یا ابهام، گروه وکلای زندیه پاسخگوی شما خواهند بود.
    علاقه‌مندان می‌توانند با تماس از طریق شماره هایی که در سایت قرار داده شده است با دفتر وکالت ارتباط برقرار کنند. همچنین مشاوره تلفنی طلاق توافقی به صورت رایگان می‌باشد‌.
  • گروه وکلای زندیه با سال ها تجربه در زمینه طلاق توافقی، حقوق خانواده و پرونده های ناشی از اختلافات خانوادگی به خصوص طلاق، نسبت به مسائل پیش گفته جهت مشاوره و نیز انجام وکالت آگاهی و اطلاع کامل داشته که در این مسیر می‌توانند کمک شایانی به اشخاص مورد نظر نمایند. شایان ذکر است که به اقتضای تجربه و شرافت شغلی مؤکداً بیان می‌داریم که طلاق آخرین تصمیم و راه حل جهت پایان دادن به اختلافات خانوادگی است.
  • گروه وکلای زندیه با پرونده های زیادی در خصوص انواع دعاوی خانوادگی بالاخص، طلاق توافقی رو به رو بوده  که طرفین بعد از سپری کردن مراحل قانونی و قضائی، از تعجیل در تصمیم خود مبنی بر طلاق ابراز ندامت نموده‌اند. ولی در هرحال اگر زوجین به هر جهت تصمیم قطعی به جدایی از طریق طلاق توافقی گرفتند، بودن وکلای پایه یک دادگستری با تجربه در کنار آنها ضروری می‌نماید که گروه وکلای زندیه این امکان را برای زوجین فراهم نموده است.

    • لازم به ذکر است برای ثبت هر نوع طلاق، بدواً می‌بایست دادگاه در این خصوص رأی قطعی صادر نماید تا بعد از آن دفاتر طلاق بتوانند آن را در دفاتر خودثبت کنند و این تصور که زن و شوهر در صورت توافق بدون نیاز به رأی دادگاه می توانند جهت ثبت طلاق به دفاتر طلاق مراجعه کنند اشتباه است و در رویه جاری، امکان‌پذیر نمی‌باشد.
    • پس از آنکه زوجین برای طلاق به توافق رسیدند، هر دوی آنان یا وکلای آنان حسب مورد با مراجعه به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی یا از طریق سامانه خودکاربری وکلا دادخواست طلاق را ثبت و تقدیم مرجع قضایی(دادگاه خانواده) می‌کنند و پس از ثبت، دادگاه پیامکی مبنی بر تعیین شعبه ارسال می‌دارد؛ که طی کردن مراحل بعدی به منظور تعیین تکلیف حق و حقوق طرفین و نتیجتاً صدور رأی قطعی مستلزم مراجعه به شعبه فوق الذکر است.
  •  
وکلای زندیه

وکلای زندیه

متخصص در دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.